Annonce

Sponseret indlæg

27. maj 2021

Sådan optimerer du dine onlinemøder i virksomheden

Online møder er noget, mange af os efterhånden har stiftet bekendtskab med – og det vil formegentlig blive en fast del af hverdagen hos langt de fleste virksomheder. Når nu vi bruger så stor en del af vores tid på onlinemøder, så er det også fair nok, at møderne optimeres til et vist niveau. Her får du derfor 3 gode råd til at optimere virksomhedens onlinemøder.

Sørg for at have det rette udstyr

Det rette udstyr er afgørende for kvaliteten af dine onlinemøder. Derfor er det væsentligt, at du som minimum sørger for følgende:

  • Et godt webkamera.

  • Lyden skal være i orden.

  • Mødet bør finde sted på en stabil og trofast platform såsom teams + microsoft teams. Denne platform bringer virksomhedens kommunikation og samarbejde til helt nye højder og er forbundet med en højere grad af fleksibilitet.

Forbered dig ordentligt til mødet

Det kan være svært at følge med i et onlinemøde, hvis du ikke på forhånd har forberedt dig på, hvad mødet skal handle om, og hvorfor du egentlig tager del i mødet. Er det dig, der er ansvarlig for afholdelsen af mødet, er forberedelsen i høj grad nøglen til et vellykket onlinemøde. Planlæg, hvad du vil snakke om, lav en disposition for mødets gang og husk at inkludere en pause eller to.

Tænk over dine omgivelser

Inden du logger på mødet og tænder for dit videokamera, så er det en god idé at tage et kig på dine omgivelser. Er der rod allevegne, som du bør fjerne forinden, eller bor du sammen med andre, der kan forårsage en masse larm i baggrunden? Det er en god idé at rydde op i dine omgivelser og fortælle dem, du bor med, at du har et onlinemøde på din agenda. På den måde vil du fremstå langt mere professionel, når du deltager i onlinemøder med kollegaer og forretningspartnere.